zondag 11 september 2016

De Grijze Duif en 15 jaar 911

Het is denk ik een jaar of 10 geleden dat ik een dvd over 911 ontving, mijn eerste... Ik kon me de aanslagen herinneren als de dag van gisteren. En ook de daarop volgende oorlogen in Afghanistan en Irak waren mij niet ontgaan. Nieuwsgierig maar zonder verwachtingen zette ik de bijna 3 uur durende documentaire op, niet wetende wat de impact op lange termijn zou zijn...

Vooral het verhaal van Jenna Orkin maakte grote indruk op mij. Dat moest ik even op me in laten werken. Haar verhaal betrof de gezonheid-issues die sinds die dag speelden. Ook de vele andere invalshoeken uit de docu waren interessant en ik vroeg me af wat hier nu eigenlijk allemaal waar van was, en wat niet? Maar ik besefte me ook direct dat wanneer slechts 5% van de inhoud waarheid betrof dit al te schandalig voor woorden was. Dus ging ik op onderzoek...

Documentaires, boeken en websites, ik heb in de jaren van alles versleten. Van de grootste kolder tot heldere feiten. Uren en dagen heb ik hierover gedebatteerd, voornamelijk op de fora van Zapruder en (toen nog) TweeVandaag. De voors en tegens afwegend en mijn eigen conclusies trekkend. Inmiddels ben ik het debatteren hierover zat, geen energie meer om mensen te "overtuigen". Op mijn blog is er afgelopen jaren dan ook maar weinig over 911 voorbij gekomen, wat zelfs mijzelf toch verbaast.

Maar een video van James Corbett, van The Corbett Report, heeft me doen besluiten op de 15e verjaardag toch 911 met de wereld te delen. Waarom? Omdat de gezondheid-issues nog iedere dag spelen. Voor deze slachtoffers is het geen verhaal van lang geleden, maar pijnlijke actualiteit, iedere dag, ook vandaag. First-responders... De mensen die letterlijk hun leven riskeerden om anderen te helpen in tijden van nood... Dit onderwerp trekt 911 uit de geopolitieke context en brengt het terug naar een menselijk niveau...

En het kwaad in deze heeft een naam: Christine Todd Whitman



"The air is safe to breath" is een zin die al die jaren door mijn hoofd spookt. Eindelijk is er nu een goed samengevat kort filmpje. Christine Todd Whitman, gewetenloos en honderden doden op haar naam!

Maar dit is slechts 1 portret uit de reeks van Corbett welke hij afgelopen week naar buiten bracht. De andere portretten plaats ik ook hieronder. Mocht je meer over 911 in het algemeen willen weten, dan reed ik je aan om de rest van The Corbett Report niet te vergeten, sterk spul.

De komende week zal ik meer 911 posts plaatsen om te lezen, luisteren en kijken. Ik zal het niet te veel voorzien van eigen commentaar, ik denk dat de onderwerpen en inhoud vanzelf zullen spreken. 911 was de dag toen alles veranderde, de wereld zou nooit meer dezelfde zijn...

Opdat wij nooit vergeten!










2 opmerkingen:

  1. En dit filmpje van Corbett, die ik volgens mij (maar ik kan me vergissen) voor het eerst via dit blog gezien heb.

    9-11: a conspiracy theory

    https://m.youtube.com/watch?v=yuC_4mGTs98

    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan kloppen willem, 3 jaar geleden was dat mijn bijdrage, op de verjaardag van 911...
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2013/09/11-september-2001-een-complottheorie.html

    BeantwoordenVerwijderen